Menu Zamknij

11 pomysłów na drugie śniadania

Drugie śniadania to taki posiłek pomiędzy.

Dlatego często go lekceważymy, nie mamy na niego czasu lub nie zastanawiamy się, co wtedy zjemy.

Masz czasami tak, że myślisz, co by tutaj zrobić na drugie śniadania, a nic nie przychodzi Ci do głowy? Znów masz kanapki?

Spróbuj przygotować którąś z poniższych propozycji. Z nimi drugie śniadania nigdy nie będzie nudne! ;-).

  1. Kanapki z … czymkolwiek. Mogą być z serem, kawałkiem mięsa, pastą warzywną, tempehem, tofu, jajkiem, pastą rybną. Dodatek warzyw mile widziany. Moim ulubionym połączeniem jest awokado z jajkiem i pomidorami. Pamiętaj jednak, że jeżeli nie masz przeciwwskazań to lepiej jest wybierać chleb pełnoziarnisty. Syci na dłużej, a przy tym dostarcza więcej składników mineralnych niż biały chleb.
  2. Tortilla jest kojarzona z fast foodami, ale możemy w nią zawinąć cokolwiek wpadnie Ci do głowy. Jednym z moich ulubionych zestawów jest odrobina sosu czosnkowego na majonezie lub jogurcie naturalnym, ugotowany brokuł, gotowana w ziołach pierś z kurczaka, rzodkiewki, sałata i kukurydza. Wszystko zawinięte w piękny rulonik.
  3. Naleśniki – podobnie jak tortilla umożliwiają nieograniczone zestawienia. Możemy zawinąć w nie warzywa, pierś z kurczaka, zrobić naleśniki z serem lub sosem warzywnym. Bardziej zwarte nadzienie lepiej się sprawdzi w szkole niż sos.
  4. Sałatki – mogą być na bazie sałaty, makaronu, ryżu lub kaszy. Dodajemy do nich warzywa. Sos – może być zarówno na bazie oliwy, jogurtu, majonezu z jogurtem, musztardowy – cokolwiek pasuje do nadzienia. Wymagają najczęściej przechowywania chłodniczego.
  5. Spring rolls – rolki z papierem ryżowym to stosunkowo nowy trend. Możemy zapakować w nie to samo co w tortille lub naleśniki. Dodatkowo dzięki niemal przezroczystemu papierowi zyskuje ciekawy wygląd. Doskonale prezentują się w nich kiełki. Ale uwaga! Czasami przeschnięty papier może zacząć się kleić.
    Drugie śniadanie
  6. Misz masz – tą potrawę można byłoby określić mianem “trochę tego, trochę tamtego”. Niektóre lunchboxy mają dużo przegródek. Dzięki temu w jednej moglibyśmy mieć np. sernik, w drugiej sałatkę, w trzeciej garść orzechów, a w czwartej owoce. Można? Jak najbardziej. Pamiętaj jednak o zasadzie urozmaicenia i tego, aby nie wymieszać za bardzo.
  7. Koktajl – na drugie śniadanie koktajl powinien być treściwy. Dlatego oprócz mleka i owoców warto dodać do niego np. twaróg, warzywa (np. szpinak, który daje kolor, a nie smakuje), otręby, płatki owsiane, nasiona lub orzechy. Niektórzy dodają czasami odrobinę roztopionego masła. Pamiętaj jednak, że gdy dodasz za dużo zagęszczaczy (np. płatków owsianych, otrębów) to Twój koktajl może zamienić się w zwartą owsiankę.
  8. Kasza lub ryż z warzywami – pokrój warzywa (np. cebulę, paprykę, cukinię), zalej sosem pomidorowym, dorzuć po czasie fasolę (może być z puszki, ale pamiętaj, aby przepłukać ją zimną wodą na sitku). W drugim garnku ugotuj kaszę, ryż lub makaron i na koniec wszystko wymieszaj. Pożywne, treściwe i proste. Czego chcieć więcej?
  9. Muffinki – mogą być na słono np. z serem i kabanosami lub na słodko z wybranymi owocami. Można również zastosować dodatek orzechów. Będzie pysznie!
  10. Placki i pancakes – sprawdzą się doskonale. Mogą być na słodko i na słono. Same i z różnorodnymi dodatkami.
  11. Domowe batoniki – choć na pierwszy rzut oka batoniki nie brzmią najlepiej to można je przygotować z odżywczych produktów jak np. na bazie płatków owsianych, z kawałkami czekolady, orzechami i suszonymi owocami. Skompresowana dawka energii. Doskonałe szczególnie na wycieczki.

A TUTAJ przeczytasz o tym jak przygotować dobre drugie śniadanie.

Drugie śniadanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *